Средно по 90 лв. на година спестяват притежателите на кредитни карти от програмата за лоялност на банката

По данни на Пощенска банка потребителите имат ясно изразено предпочитание да правят покупки с кредитната карта. Това съответства с проведената през ноември 2014 г. анкета за нагласите при ползване на кредитна карта сред посетителите на финансовия сайт www.MoitePari.bg. Според данните от тази анкета 65% заявяват, че плащат с нея при покупки на ПОС терминал, при пазаруване в Интернет, както и при плащане на сметки за домакинството. Това е логично, предвид липсата на такси при тези операции с картата. Покупките в Интернет също са предпочитан начин за ползване на картата. По данни на Пощенска банка кредитните карти са предпочитани пред дебитните при извършване на покупки в Интернет, както и при пътуване в чужбина.
Въпреки постоянните усилия на Пощенска банка, които целят да образоват клиентите и като цяло потребителите, анализ на банката констатира, че разплащанията в кеш с кредитни и дебитни карти доминират в почти всички сфери. Тези усилия дават резултати, като специалистите на банката забелязват промяна в поведението на картодържателите, които са клиенти на банката. Според техни данни за последните 3 години чувствително намалява броят на онези, които използват кредитната карта за теглене на суми в брой. Ако до преди 3 години съотношението на тези, които теглят пари в брой към тези, които ползват кредитната карта е било 51:49, то в края на 2014 г. е 38:62 в полза на онези, които използват картата за покупки.
Според специалистите на Пощенска банка, тенденциите при употреба на кредитни карти са няколко:
Банките започват да обръщат внимание не само на издаването на кредитни карти, но и на активирането и задържането им;
По-добро адресиране на нуждите на клиентите – по-добра сегментация на клиенти и създаване на продукти, които отговарят на нуждите им;
Програми за лоялност – лидерите на картовия пазар започнаха да инвестират в програми за лоялност;
Постоянни усилия от страна на банките да образоват клиентите си.Вече няколко години Пощенска банка предлага успешно комбинираната програма за лоялност по кредитни карти - MyRewards. От 2011 г. до сега банката е раздала над 4 000 000 лв. по тази програма. Анализ на данните показва, че за период от 3 години на клиент се падат по 275 лв. средно усвоена сума по програмата. Това е около 92 лв. средно на година само от програмата за лоялност, без включени отстъпки от промоционални кампании. Тези данни съответстват на проведената съвместно с www.MoitePari.bg анкета, част от образователната кампания, подкрепена от Пощенска банка. Според проучването средногодишният размер на отстъпките и бонусите при употреба на картата е около 100 лв.
Източник:www.MoitePari.bg
Няма коментари:
Публикуване на коментар