Най-често допусканите грешки при използването на кредитна карта - част 2

В първата част от образователната статия обърнахме внимание на тегленето на суми в брой и непознаването на Типичния годишен процент на разходите по картата. 
Във втората част са представени още три съвета за това как правилно да избираме и използваме кредитната си карта. 

Част 2 

3) Не сравняват активно оферти (най-често приемат оферта на обслужващата ги банка) Резултатите от проведената анкета от преди няколко месеца показват, че на първо място анкетираните са заявили, че избират карта, предложена им от обслужващата банка (33%). Това означава, че не потребителите са активната страна, като вместо да сравняват активно оферти те се насочват към банката, с която вече имат изградени взаимоотношения (най-често се избира банката, в която се превежда трудовото възнаграждение). Това до една степен е приемливо и логично от гледна точка на това, че клиентът вече има изградени взаимоотношения с конкретната банкова институция. Това решение за съжаление не винаги е правилно. По съвсем различен начин стоят нещата, ако банката предложи по-добри условия за лоялни клиенти. Съвет: След като получите предложение от обслужващата Ви банка го сравнете с останалите оферти на пазара. Не забравяйте за отстъпките и бонусите. 

4) Пренебрегват отстъпките и бонусите За разлика от образователните кампании през изминалите години, по време на тази кампания обърнахме внимание и на ползите (отстъпки, бонуси, програми за лоялност) при използване на кредитната карта. Резултатите от анкетата показаха, че отстъпките и бонусите по картата са популярни сред ползващите кредитна карта. Още по-изненадващи се оказаха резултатите от въпроса за средногодишния размер на отстъпките и бонусите по картата. Анкетираните тук заявяват, че този размер е средно до 100 лв. на година. Това означава на практика, че отстъпките и бонусите по картата неутрализират основния разход по нея – годишната такса за обслужване, която в масовия случай е между 40 и 60 лв. Резултатите от анкетата показаха също, че голяма част от онези, които притежават кредитна карта не са наясно с размера на отстъпките и бонусите по нея. Това най-вероятно се дължи на това, че потребителите игнорират тези преки ползи при употреба на картата. Съвет: Следете отстъпките, бонусите и програмите за лоялност, която банката – издател на кредитната Ви карта предлага. 

5) Непознаване на гратисния период по картата Потребителите масово изпитват затруднения, когато трябва да посочат от коя до коя дата важи гратисният период по картата, както и за кои операции се прилага той. Въпреки че по-голяма част от потребителите са наясно, че гратисният период може да се ползва при извършване на покупки с картата, делът на онези, които мислят, че той се прилага и при теглене на пари в брой остава висок. Продължителността на гратисния период е сред основните фактори, участващи при избора на кредитна карта. Резултатите от анкетата показват, че ползващите кредитна карта хем са наясно, хем не съвсем с това как точно се определя гратисният период по картата им. За половината от ползващите кредитна карта гратисният период представлява фиксиран календарен период от време, през който картодържателя е освободен от лихва върху извършените покупки. За останалата половина обаче схващането е напълно погрешно, като те считат, че гратисният период се определя от момента на извършване на покупката. 

Съвет: След като сте избрали карта попитайте банката за фиксирания календарен брой дн, в рамките на който сте освободени от лихва върху направените покупки през този период.

Източник: Моите пари

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Представена публикация

КАК ДА СПЕСТИШ И ОТ ИЗЛИЗАНЕ И ХРАНЕНЕ НАВЪН

СУТРЕШНОТО КАФЕ Направи си го сам в къщи. Ако си свикнал сутрин да излизаш набързо и да вземеш кафе на крак, преди да започнеш акт...

Popular Posts