По данни на Пощенска банка кредитните карти са предпочитано средство за покупки на ПОС терминал, пазаруване в Интернет и пътуване в чужбина



Средно по 90 лв. на година спестяват притежателите на кредитни карти от програмата за лоялност на банката





По данни на Пощенска банка потребителите имат ясно изразено предпочитание да правят покупки с кредитната карта. Това съответства с проведената през ноември 2014 г. анкета за нагласите при ползване на кредитна карта сред посетителите на финансовия сайт www.MoitePari.bg. Според данните от тази анкета 65% заявяват, че плащат с нея при покупки на ПОС терминал, при пазаруване в Интернет, както и при плащане на сметки за домакинството. Това е логично, предвид липсата на такси при тези операции с картата. Покупките в Интернет също са предпочитан начин за ползване на картата. По данни на Пощенска банка кредитните карти са предпочитани пред дебитните при извършване на покупки в Интернет, както и при пътуване в чужбина.

Въпреки постоянните усилия на Пощенска банка, които целят да образоват клиентите и като цяло потребителите, анализ на банката констатира, че разплащанията в кеш с кредитни и дебитни карти доминират в почти всички сфери. Тези усилия дават резултати, като специалистите на банката забелязват промяна в поведението на картодържателите, които са клиенти на банката. Според техни данни за последните 3 години чувствително намалява броят на онези, които използват кредитната карта за теглене на суми в брой. Ако до преди 3 години съотношението на тези, които теглят пари в брой към тези, които ползват кредитната карта е било 51:49, то в края на 2014 г. е 38:62 в полза на онези, които използват картата за покупки.

Според специалистите на Пощенска банка, тенденциите при употреба на кредитни карти са няколко:

Банките започват да обръщат внимание не само на издаването на кредитни карти, но и на активирането и задържането им;
По-добро адресиране на нуждите на клиентите – по-добра сегментация на клиенти и създаване на продукти, които отговарят на нуждите им;
Програми за лоялност – лидерите на картовия пазар започнаха да инвестират в програми за лоялност;
Постоянни усилия от страна на банките да образоват клиентите си.Вече няколко години Пощенска банка предлага успешно комбинираната програма за лоялност по кредитни карти - MyRewards. От 2011 г. до сега банката е раздала над 4 000 000 лв. по тази програма. Анализ на данните показва, че за период от 3 години на клиент се падат по 275 лв. средно усвоена сума по програмата. Това е около 92 лв. средно на година само от програмата за лоялност, без включени отстъпки от промоционални кампании. Тези данни съответстват на проведената съвместно с www.MoitePari.bg анкета, част от образователната кампания, подкрепена от Пощенска банка. Според проучването средногодишният размер на отстъпките и бонусите при употреба на картата е около 100 лв.



Източник:www.MoitePari.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Представена публикация

КАК ДА СПЕСТИШ И ОТ ИЗЛИЗАНЕ И ХРАНЕНЕ НАВЪН

СУТРЕШНОТО КАФЕ Направи си го сам в къщи. Ако си свикнал сутрин да излизаш набързо и да вземеш кафе на крак, преди да започнеш акт...

Popular Posts